Harrastajalle

Vapaa-ajalla on kiva tehdä asioita, jotka tuottavat mielihyvää niin mielelle kuin kehollekin.

Maksuttomilla kirkonkylän ulkoliikuntapaikoilla, kuten pururadalla ja kuntopoluilla voi liikkua onpa mikä vuodenaika tahansa. Kyläpirtti puolestaan tarjoaa kyläläisille mahdollisuuksia pitää työpajoja, kursseja, taidekerhoja, lukupiiriä tai vaikkapa käsityökahvilaa.

Heinolan kaupungissa ja kylissä on iso määrä erilaisia urheiluun, itsensä sivistämiseen ja taitojensa kasvattamiseen sekä kulttuurinautintoihin ohjaavia seuroja, yhdistyksiä ja harrastuspiirejä.

Geokätköily:

Geokätköily on monipuolinen ja hauska harrastus, joka mahdollistaa myös monenlaista yhteisöllistä toimintaa. Geokätköilijöiden toimintaan kuuluu mm. luonnonympäristöä kunnostavien talkootöiden tekeminen.

Kirkonkylän liikuntahalli:

Heinolan kaupungin sisäliikuntatiloista suurin on vastikään remontoitu liikuntahalli, jossa on mm. salibandykaukalo. Halli on jaettavissa kolmeen osaan, jolloin tilaan saadaan kolme lentopallo- tai sulkapallokenttää. Halli sopii myös esim. konserttitilaksi. Konsertteja varten liikuntahalliin saadaan 500 istumapaikkaa. Hallissa on myös kuntosali

Koira- ja hevosharrastukset:

Heinolassa toimii useita yksityisiä ratsastustalleja ja koiraihmisille Palvelus- ja seurakoirayhdistys.

Kylätalossa voi harrastaa

Kyläpirtin yhteisöllisiä tapahtumia voi ideoida kuka tahansa. Talo antaa loistavat puitteet vaikkapa lukupiirille, työpajoille ja laulutuokioille.

Martat:

Martat ovat arjen asiantuntijoita uuden oppimisessa, huushollin pitämisessä ja turvallisten elinolojen luomisessa.

Kirkonkylän martat on 70-vuotias yhdistys, joka kokoontuu kirkonkylän srk-talolla pari kertaa kuussa, parittomien viikkojen maanantaisin. Marttojen vuotuiset teemat ovat osa ohjelmaamme, mutta teemme ja kokeilemme kaikenlaista muutakin.

Metsästys ja kalastus:

Isot kalavedet ympäröivät Kirkonkylän seutua

Heinolan metsästysyhdistys opastaa metsästyksestä kiinnostuneet harrastuksen pariin.

Seurakunnan kerhot ja harrastukset kirkonkylässä

päivittyy elokuussa

Seuratoiminta:

Heinolan kaupungissa ja kylissä toimii tällä hetkellä 34 seuraa ja yhteisöä, joilla on tarjolla eri ikäisille ihmisille harrastamisen mahdollisuuksia laidasta laitaan.